Jom Join!!

Feb 9, 2012

gatal tangan..

tapak lokasi adalah di sekitar perkarangan rumah opah aku..
motif... adalah sesajer jer......... 
sbb.... sedang gatal tangan..



 ni nama dia belimbing buluh yer adik-adik.....
tu mmg nama dia.
bukan sbb adanya  kayu buluh kat tepi pokok tu... 
hahhahhaaa..
( ada rasa nak gelak tak... kalau ada silakan  gelak.....  kalau tak... sila diam... )


nak kasi petua ni.... ualls..
kalau ualls masak lemak cili padi...
ualls ambil 4-5 biji belimbing buluh ni.... pastu dibelah dua..
kemudian... masukkan dlm gulai lemak tu..
insyaallah.......... sapa yg makan... pasti terangkat.. tak caya cuba...
dan satu lagi resepi....
boleh jugak di buat sambal + kelapa parut..
alah.. senang jer... macam korang buat sambal belacan tu...
pastu korang tambahla belimbing besi ni dalam 4-5 biji. kemudian  letak kelapa parut sikit.. dlm segengam  mcm tu....dan tumbuk sekali  kesemua bhn tu.....
kalau nak masam lagi perahkan asam limau..
lepas tu makan dengan ikan goreng dan nasi panas.....
yg ni pun....  insyaallah............................. mak mertua lalu belakang pun tak nampak...
ngeh...ngeh..ngehh........


nie pulak duku langsat... tersangatlah... lebat buahnya..
tp sayang bukan pokok opah aku..
tapi jiran opah.... aku punya...




yang ni pulak... bunga apa...? siapa tahu...? siapa tahu... tlg bagi tahu aku... sbb aku sendiri pun tak tahu.... hahhhahahahaaa
nah... hambik.... dah macam lobang... hihiihiiiiiduuuuu......... haaasshheemmm.... sori... spora masuk hidung..
macam loceng pun ada kan...kan..kan...
yang ni bukan bunga kantan yer adik-adik..... 
yg ni pun hakak  tak tahu apa nama dia... hihiiii

2 comments:

  1. banyak2 gambar....aku berkenan kat gambar duku langsat tu....baru berangan2 nak ajak kau balik gumah opah kau....sekali jiran opah kau yang punya....hik...hik...

    ReplyDelete
  2. Qaseh Ziera: hahahahahaaaaa........ sabo jerlah yer.. hihiii..

    ReplyDelete