Jom Join!!

Feb 9, 2012

TQ kancil..


TQ Kancil sbb:
- kaulah yg bawak mak  dan pak mertua aku datang masa majlis perkahwinan aku 6 tahun yg lepas..
- kaulah.... yg bawak aku dan suami setiap hari dari sri kembangan ke putrajaya...utk pergi ke opis..
   kesian kau kan... mesti penat....
- kaulah yg bawak aku bila aku mengada-ngada.... nak pergi kehulu...kehiliaq... 
   sudahla.... penat bawak aku kehu...ke hiliaq.... bila blk... aku sumbat lagi kat dlm perut kau tu.... dng.. 
   berasla.... susulah... kicapla.. sosla... ikanlah.... macam..macamlah... tp kau bagus... kau tak 
   pernah mengeluh....kan....kan...kan...
- tp yang paling aku nak ucap TQ kat kau sbb.... kau jugaklah.. yg bawak aku ke wad bersalin... 
   masa aku...
   dah pucat lesi... menahan kesakitan....... akhirnya keluarlah... anak pertama aku... (kau happy tak?)
- lepas tu aku tak puas hati lagi... aku nak jugak... kasi faiz kawan.... utk dia bermain... ...
  tetiba.... perut aku memboyot.... pulak.... macam... perut...boboi..yot.... sakit lagi..........aarrrrhhhh.......
  kau jugak..... yg bawak aku pergi wad bersalin sekali lagi..... akhirnya dah empat orang yang 
  menunggang    kau...    kau penat tak?
- tp.... akhirnya.... kau asyik sakit jer???? kenapa??? kau sakit yer???? kau dah tua yer???
  aku kesian kat kau... aku bawak kau jumpa dr.pakar yer....pakar bius ade...pakar jantung ada... 
  mcm2 pakar   aku jumpa.. akhirnya kau semakin sakit........
   sori....sori... maafkan aku kancil..... tak tergamak aku nak buat begitu pd kau kancil...
   oh............. tidak... tidak......no.... no....... maafkan aku kancil ............... aku dah tak terdaya tengok
   kau  keluar masuk wad...kena cocok sini...kena cocok sana..... arrhhh.... tidakk....
   mafkan... aku kancil. aku terpaksa melepaskan kau pergi..................................

*ni lagu utk kau kancil:

 kau tetap pergi apakan daya
 walau ku telah mencuba sedaya upaya
 ku harapkan ini sesuatu yg kekal
 namun ku terpaksa melepaskanmu baby
 selamat tinggal

 selamat tinggal kawanku
 tak mudah aku pergi
 bila wajahmu
 sentiasa di hati ini..

5 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. mucux: mungkin cheetah kot... laju sikit dia berlari.. huhuuuu...

    ReplyDelete
  3. walah hebat la da... mauk beli apa...

    ReplyDelete