Jom Join!!

Feb 2, 2012

saya budak baru belajar.

perhatian:

(sila baca pantun dibawah ini dgn sleng Mr.David Teo)

buah cempelak di luar pagar
ambil galah tolong jolokkan 
saya budak baru belajar
kalau salah tolong tunjukkan..
hahahahahaaaa.....
pandailah korang...baca.. sama mcm david teo.....hikhihiiikk..

semalam aku tak pergi mana-mana pun. duduk rumah je...membesarkan badan.
dan sempurnakan hidupku dengan membuat amalan-amalan yg di redhai oleh Allah S.W.T alhamdulillah....
juga tak lupa melengkapkan diri agar menjadi isteri dan ibu yg sempurna....di mata mereka....hikhikhihikk.....
ayat... dewan bahasa dan pusta dah keluar... huwahhhh..hahhahahahaa..
demi mendidik anak bangsa yg berjaya.....
semalam aku buat kerja sambilan kat rumah..
nak tau kerja apa?
kerja yg pernah aku idamkan satu ketika dahulu...
kalau nak tau kerja apa.... jom pergi kat bawah...




bawah lagi...















lagi...















lagi..









tada....










 aku jadi cikgu tadika semalam...

 kalau nak jadi cikgu tadika ni.. kena banyak sabar ye.. adik-adik...
 dan kena banyakkan puji-pujian....
 sabar itu penting... sebab.... lain yg kita suruh.... lain yg dibuatnya....
 walaupun diorang buat...tidak seperti yg kita harapkan... 
sebagai cikgu.. kita kena  banyakkkk................... bersabar....
 yang sekor tu pun nak belajar gak kerr........
 muka faiz... yg sangat bangga.... dapat habiskan kerja yang aku kasi... sampai senget-senget  badan..si faiz.
 huruf apa???? huruf A...
 3 bintang  dan Bagus.....diberikan.... walaupun... huruf A dia... terketar...ketar..

 Go... faiz... Go... buat cantik..cantik... kalau faiz buat cantik..cantik... petang kang mama bawak gi taman..
dia pun bersungguh -sungguh buat...
 hasilnya........... B ketak jugak... 
tp dapat gak.. 3 bintang dan Bagus.................. cuba lagi..


yg penting... kalau nak jadi cikgu... jiwa kena kental... puji-pujian kena melambung-lambung tinggi sampai ke awan nano....tak pun sampai langit ke tujuh.. baru boleh jd cikgu. 

sebagai penutup terimalah pantun ini.


Anak Banggali, Anak Cina
Anak Melayu, Anak India
Anak aku, Anak dia
Didiklah anak jadi insan berguna.

sekian..

3 comments:

  1. cikgu....nak belajar gak...hik...hik..

    ReplyDelete
  2. Qaseh Ziera: boleh..boleh.. adik manis.. tp mau kasi itu duit pendaftaran dulu ha... baru boleh blajar..

    ReplyDelete
  3. memaangg kene bersaabarr..mood dorg nk bljr kne jg..if tak lain jdnye..ank aq yg ppuan tu pegang pensil pn tak btul lg..dh le kidal..nk ngajor pegang btul2 pn pyh..nk tulis lg le harrrr..conteng je jwbnye..yg laki so far boleh terima lagi..

    ReplyDelete