Jom Join!!

Mar 29, 2011

Syukur Alhamdulillah!!

aku bersyukur sangat2!!!
semalam aku g kelinik kesihatan...
berbekalkan surat dari  Dokter  Lita Alis bagi pd aku.. 
utk refer pd Dokter klinik kesihatan Putrajaya..
untuk buat rawatan lanjut keatas aku yg dah batuk selama sebulan lebih tp blom baik2 juga nie..
maka sesampainya aku kat klinik kesihatan, lepas jer daftar.. aku terus kena g bilik X-ray.malu i mase nak x-ray tu.. lelaki tau yg jaga!!! AAAuuuwww..
i malu lah ngan u...
maka jalan pun duk peluk2 tubuh... nak cover  punyer pasal lah tu!! 
malu dol.... mau x malu i berdua jer dlm bilik tu ngan mamat tu.. diorg pun x patut tau.. patut kasi lah nurse pompuan.. kalau pesakit tu pompuan..
betul x?
ok dah.. stop!!!
lepas tu aku tgg giliran utk jumpa dokter..
x lamer lepastu no. giliran aku naik...
aku pun masuk lah bilik tu..
tupp..tupp aku tengok 
Dokter Lelaki!!!
lelaki lg!!!
ahhh!!! bioler..
dah sakit nak wah camno..
yer x?

Dokter tanyer:

Dokter :          yer pn.. sakit aper?
Aku       :         saya batuk dah sebulan, dah mkn Antibiotik tp msh batuk lg..
Dokter :         eemmm.....(sambil ambil aku punya keputusan x-ray).
Aku:     :         dokter saya ade bawak surat dari dokter lita alis pasal 
                         sakit saya  nie.. nah!!..
Dokter :         em.. x payah!!! awak simpan ajer lah surat awak tu!!!
                         saya dah tau aper dia tulis kat dlm tu..dia tulis  samer 
                         mcm yg awak cakap..
Aku      :         ishh.... dokter nie kerek betul 
                        (tp aku ckp dlm hati jer lah...hihiiii...nak mampos ckp depan dia cam tu.)

dokter :         em... ok... paru2 awah ok!!! smua ok... 
                         emm x per saya kasi awak ubat yg lagi kuatlah.. ok!!!
Dokter :         ader sesiapa yg merokok kat dlm umah awak?
Aku       :         ade suami.. tp dia hisap rokok kat balkoni...
Dokter :         eemm Awak kirim salam kat suami awak yer!!!
aku       :         naper dokter?
Dokter :         itu salah satu punca awak batuk teruk!!!
aku       :        o... yer ker dokter? naper plak dokter.. 
                        dia kan hisap kat luar umah.. pintu tutup lg...
Dokter :       awak tau x kalau saya hisap rokok kat sini satu padang bola 
                        boleh merebak asap dia!!! awak tau x!!!
Aku       :       ooo.... saya x tau plak skarang baru saya tau...hihihiiii...
Dokter :       ok paru2 awak smua ok.. 
                       awak boleh makan ubat yg akan saya kasi nanti yer..
Aku:     :      Ok dokter t.kasih... SYUKUR ALHAMDULILLAH ... 
                       Nasib x der  aper2...



No comments:

Post a Comment