Jom Join!!

Mar 30, 2011

Lahirnya Seorang Puteri 30/03/2009

30/03/2009... 
lahirnya seorang puteri dalam hati aku dan suami...
wah... 
PUTERI.. k.. 
sebenarnya perkataan Puteri nie keluar dari bibir suami aku.
sbb Nabilah adalah seorang anak yg terlalu istimewa.. 
sbb masa kelahiran dia.. ada sesuatu yg berlaku pada dirinya..
kami sekeluarga semua terkejut dengan petanda yg dibawa oleh anak kecil ini..
tp syukur Alhamdulillah...
akhirnya semuanya telah berakhir.
berkat doa seorang ibu kepada anaknya..
sebenarnya.. 
masa Nabillah di lahirkan ada satu ketumbuhan di bibirnya yg amat besar.. sebesar bola pingpong..
ia merupakan segumpal darah yg b'warna merah gelap..
tp ketumbuhan tu dapat dibuang setelah hari yg ke-4. ini kerana ketumbuhan tu telah mengalami 2 x pendarahan dan ini akan membahayakan Nabilah...
Pada hari pembedahan tersebuh.. aku x dapat bersama dengan anak aku yg tersayang.. 
sbb keadaan aku yg masih lemah dan tidak b'tenaga ( aku b'salin scr bdah). maka suami jer yg pergi sorang2 ke hospital untuk menunggu proses pembedahan selesai.. 
 masa tu tuhan ajer yg tahu betapa bedebarnya hati aku.. 
bayang kanlah.. seorang bayi yg baru saja berusia 4 hari telah dibedah.. sudahlah sebelum d bedah dia terpaksa b'puasa selama  6 jam. dan selepas proses pembedahan pun dia masih belum d benarkan minum..
pedihnya hati nie.. bila dengar jeritanya utk meminta susu.. dlm  
tangisannya ...meronta2.. utk seteguk air.. YA Allah.. tuhan aje yg tahu.. betapa sedihnya aku, mengenangkan nasib anakku ini...
tp.. Alhamdullillah.. semuanya berjalan lancar.. anakku selamat dibedah...
aku b'syukur sangat2 kepada Allah S.W.T. kerana telah menjadikan aku seorang ibu yg amat tabah.. untuk menghadapi dugaannya ini.kalau aku tidak kuatkan  hati dan semangat, mungkin aku boleh hilang arah atau (meroyan)..

Terima kasih kepada Suami...yg banyak m'guruskan proses p'bedahan Nabilah dan b'tungkus lumus serta berulang alik menjenguk nabilah semasa d wad NICU.( terima kasih Abang)
Terima kasih banyak2 kepada Mak.. yg banyak bagi semangat pd aku..
berkat Doa dan semangat dari Mak lah saya dapat menjadi seorang yg Tabah!!
terima kasih Mak!!!
dan terima kasih kpd Dokter yg telah menjalankan Proses P'bedahan tersebut!

dan
.
.
Kepada Anakku:
  Nur Izzati Nabilah Bt. Mohammad Fauzi...
Selamat Ulang Tahun Yg ke - 2   
Sayang!!!!..
Kaulah PUTERI di hati Mama Dan Ayah
Mama harap Nabilah akan mjd seorang Anak yg Soleh, Berjaya di Dunia Dan Akhirat..
Amin...
Mama Sayang Kamu!!!
(Alamak Emosi plak pepagi hari nie.. habis tisu aku).


No comments:

Post a Comment