Jom Join!!

Jul 18, 2012

panggilan sengal..

Hai..haii..hai..
selamat pagi dan salam satu malaysia semua...
saya harap anda semua sihat.. pagi ini....
bertemu lagi kita keudara....
bersama saya... DJ kegemaran anda..
KaPau..
ok pagi ni saya nak buka talian.. pada.. anda di luar sana..
untuk.. buat ucapan..
tak kiralah.. pada siapa..
ibu,ayah, saudara mara, sahabat.. kekasih.. atau..sesiapa sahaja..
hubungi saya.. sekarang di talian...
03-88878904392..
telefon.. saya sekarang.. untuk.. sampaikan salam anda...

panggilan pertama:

DJ (KaPau)                                      : Hello.. ya.. siapa di sana?
K.Jemah (pemanggil Pertama )         : Hello.. Kapau... ni akak ni.. kak jemah..
DJ (KaPau)                                      : Yer kak akak buat panggilan dari mana ni kak?
K.Jemah                                           : akak buat panggilan dari selayang ni...
DJ (KaPau)                                      : ok baik kak.. teruskan ucapan akak..
K.Jemah                                           : akak nak sampaikan salam akak ni.. buat Fiona...
                                                           dengan ucapan... baliklah.. sayang.. Mak rindu sangat kat kamu..
                                                           sudah-sudah la tu merajuknya... baliklah.. sayang.. mak rindu sangat
                                                           kat kamu ni.. siang malam... mak mimpikan kamu..
                                                           baliklah nak...
DJ (Kapau)                                      : yer... itulah dia rintihan seorang ibu.... terhadap anaknya..
                                                          hemmm........ K. jemah.. boleh saya tanya sikit?
                                                          apa sebab yer.. Fiona melarikan diri?
K.Jemah                                           : dia merajuk dengan akak... sebab akak tak kasi dia kawin dengan  
                                                           jantan tu..............          
DJ (kapau)                                        : oh.. yer ker?? boleh saya tahu..usia Fiona?
K.Jemah                                            : Kecik lagi.....
DJ (kapau)                                         : eh!!!!!!!!!!! kecik lagi dah nak kawin? (dalam hati)
                                                            kak... kak..Fiona tu anak akak yg no. berapa?
K.jemah                                             : Eh!!!!!!!!!!!!
                                                            bukan!!!!!!...
                                                           dia bukan anak akak...
                                                            Fiona tu..anak kucing!!!!!!
DJ (Kapau)                                         : Puiii... terkena aku...( dalam hati)
                                                             hehehe... yer ker... ok lah k.jemah yer.. saya harap.. Fiona akan
                                                            balik semula kepangkuan akak... (hampehhh... terkena aku..)


teettt...teettt...tteett..tteett.......


Pemanggil ke dua:



DJ (Kapau)                                        : Hello... ya.. DJ Kapau di sini.. siapa tu?
Megat (pemanggil ke dua)                  : Hello..hello... ni Megat..Megat..
DJ (Kapau)                                        : Yer.. ye.. En. Megat..Megat...
Megat                                                : Bukan.. nama saya megat je.. saya bukan encik..
                                                           saya baru 12tahun..
DJ (Kapau)                                        : yer....megat je..
Megat                                                : aper ker bengap bebeno DJ ni.. (dalam hati)
                                                           bukan.. nama saya MEGAT..
DJ(Kapau)                                         : oh... ok Megat.. teruskan..degan ucapan anda...
Megat                                                : ok.. saya nak buat ucapan ni.. buat.. keluarga saya...
                                                            yang pertamanya.. saya nak ucapkan.. pada.. Mak saya
                                                            yang tengah 
                                                            masak kat dapur tu.., keduanya untuk ayah saya yang tengah baca
                                                            surat khabar kat depan tu.., kemudian... buat akak saya yang tengah
                                                            lipat kain...
                                                            dengan ucapan... TENGAH BUAT APA TU????
                                                            dah.. itu je ucapan.. saya..
Dj (Kapau)                                         : apa ker bengap budak ni...kau dah tahu diorg buat apa..
                                                            kau boleh tanya lagi...tengah buat apa tu?
                                                            adoooii..yai..ada jugak yang makan kasut ni kang....
                                                            baiklah... sebelum kita ke pemanggil seterusnya
                                                            kita dengarkan dulu lagu ini...


**  Anak kampung dari jimi palikat**


p/s: sumber dari lovelyberry..

4 comments:

  1. Dj..saye nak tuju lagu "kueh Sera2" kat asben saye yg tengah basuh kain dengan ucapan "tengah Watpe tu.." =)

    ReplyDelete
  2. baca2 terus ketawa...terima kasih kerana menceriakan hari sy hari ni...hehehhe

    ReplyDelete