Jom Join!!

May 18, 2012

surat untuk cikgu..

malam tadi, dalam  mengajar budak berdua tu. tiba-tiba si faiz cakap kat aku.
'' mama faiz nak buat surat untuk cikgu'' aku pun, hemm..  buat surat untuk cikgu?
nak buat surat untuk apa? nak cakap selamat hari jadi cikgu..
ehh... mana lah mama tahu hari jadi cikgu faiz bila...
emm.. macam ni lah kita buat '' selamat hari guru'' nak tak?
si faiz.. nak!! nak!!...
aku pun mula lah tulis kat kertas kecik.. lepas tu aku suruh dia tulis balik kat buku dia..
dia pun tulis la..
lepas aje dia siap salin, aku tanya dia..
faiz tak nak tambah apa -apa gambar ke kat tempat kosong ni..
lukis la gambar cikgu ker..
gambar kawan-kawan ker...
dia pun.. mula lah buat.... dah siap tu.. aku cakapla pada dia..
dah pergi simpan kat beg. esok pergi sekolah kasi pada cikgu..
dia pun cakap balik pada aku..
''alo... mama lah yg kasi.. faiz malu....................''
eh!! eh!! mama pulak yg kena kasi...  abg yg nak buat kan.. abang la yg kasi pada cikgu...
TAKNAK!!!... (si faiz cakap)
ha.. yer lah.. yer lah.. esok mama kasi pada cikgu...

bersungguh-sungguh si faiz tulis surat ('katanya' suratla sangat kan...)

gambar orang yg no.2 kat atas tu.. cikgu dia katanya.
sbb pakai tudung..hihii..

tengah fikir apa benda nak buat lagi ni...

pagi tadi.. sampai je kat sekolah dia..
aku hantar dia sampai kat depan kelas...
tp sementara nak sampai kat kelas dia..dia berhenti dulu..kat depan bilik guru.
aku tanya kenapa? rupa-rupanya dia keluarkan surat yg dia tulis malam tadi dan kasi pada aku..
nah mama.. mama kasi pada cikgu kat dalam tu..
eh..eh.. budak ni..
aku pun kasi jerlah..
``Assalammualaikum cikgu, ni ada surat dari faiz nabil. dia nak kasi tapi malu katanya''
cikgu dia pun ambil dan cakap...
mana budak yg pemalu sangat tu...
rupa-rupanya.. si faiz... dah ada kat depan pintu kelas dia sambil mengintai dari jauh..
nampak biji mata aje kat pintu tu...
hikhik... klakar la kamu ni faiz.. malu sesangat... perangai... sama sebijik macam mama dia.hikhikk..
mama dulu masa kecik-kecik macam tu lah jugak aish.. memang pemalu.. kalau jalan.. tunduk jer...
rasa malu betul nak angkat muka ni... aauuu....
yg cikgu dia pulak nampak dia malu.. cikgu dia lagi menyakat.. hikhik..
terhibur pulak aku tengok gelagat si faiz dengan cikgu dia  pagi tadi..

oh.. yer lupa pulak nak kasi tahu.. semalam kan sekolah faiz ada buat sambutan hari guru...
nak tahu faiz dapat apa dari  cikgu dia...
ni dia....

faiz dapat bekas makanan Angri Birds. kat dalam dia ada kek coklat moist..sedap..
tq Cikgu-Cikgu Tadika Amaniah..

3 comments: