Jom Join!!

May 17, 2012

cup kek untuk cikgu

petang semalam aku ambil faiz kat sekolah dia.
tetiba si faiz cakap dekat aku. mama esok.. cikgu ajak makan kat depan kelas ramai -ramai.
oh..yer ker. tetiba cikgu dia pun cakap..ha ah esok nak sambut hari guru.
o..yer ker.. tengok dalam beg sekolah faiz. rupanya ada surat dari guru kelas dia.
''Tajuk: Sambutan Hari Ruru'' di minta ibu bapa penjaga  dapat menyumbangkan makanan bagi meraikan majlis ini.
(lebih kurang macamtulah ayat dia).
o.. ok.. masuk jer dalam kereta.. aku terus cakap kat en.hubby. kita nak bawak apa yer esok?
en. hubby cakap.. mama buat kek lah...
kalau macam tu ok lah..
en. hubby terus aje menuju ke rumah hijau. p9. (kedai buat kek).
sampai je kat dalam kedai tu.. aku mula lah mati kutu tak tau nak buat apa.. nasib ada adik gee.
(budak yg keja kat situ) dia tu kawan lama ku.. masa aku duduk kat rumah hijau time bujang dulu.
nasib ada dia. dia yg bagi idea kat aku nak buat apa. mula-mula aku cadang nak buat coklat moist kek seketul besar.. jer..
lepas tu ada pulak pembantu dia yg cakap.. ''akak.. baik akak buat cup kek lagi senang. tak payah cikgu dia nak potong-potong. buatnya cikgu dia takda pisau... bla..bla..bla... "" hemmmmmmmm... betul jugak kata budak ni.
ok lah.. korang tolong akak carikan  cup dia..
akhirnya diorang pilih 2-3 jenis corak.. lepas tu aku suruh si faiz pulak pilih, ikut pilihan hati dia..
dannnn... pilihan si faiz...
warna pink belang-belang..

 ni lah cup yg menjadi pilihan hati si faiz..
rajin nau.. si faiz ni... kalau suruh tolong... laju aje dia.. menyusun cup ni.

si faiz botak yg tengah kusyuk susun cup kek.

oh yer teringta pulak dialog aku dgn faiz masa dalam kereta..
mama  : faiz hari ni.. hari guru.. faiz dah ucap kat cikgu belum?
faiz:     : belum.....
mama  : kenapa?
faiz      : faiz takda hadiah.. nak kasi kat cikgu... kawan-kawan kasi.......
mama  : hahahhahahaha......................  ok lah.. esok faiz kasi cikgu kek yer...
faiz      : yeye!!!!

betapa comotnyer  cup kek aku...
masa ni belum masak lagi.
aku lupa pulak nak ambil gambar kek yg dah masak gebu..
naik macam apam tu....

ok ni sesi menghias pulak..
kerja senang ni.. aku serahkan pada pembantu tetap aku ni..





 sangat comot kan..
tak berseni langsung......


ok korang nak tengok cup kek yg dah siap? jom...
















tapi korang janji jangan ketawa tau...













sebab...














aku memang sengal...

















sebab...













corang cari sendiri apa sebab dia












cari apa yg klakar kat kek tu...















 aku baru perasan... benda ni.. masa aku bukak gambar ni kat opis...
''  sengal kan heerrr..''
   malu aku kat cikgu petang kang... hikhikkk..



















7 comments:

  1. ok lah tu, cikgu dpt cup cake drpd, senyum smpi ke telinga...comot tk pe, janji sedap...:-)

    hahaha, 2011 tu ke? ^__^

    ReplyDelete
  2. dieyana: ha.ah!! 2011.. klakar kan..

    ReplyDelete
  3. 2011 ke 2012 ke.. dah masuk mulut, dah tak nampak dah.. janji sedap.

    ReplyDelete
  4. Hilmirda Daud: hihi betul jugak kan.. janji sedap... Eh!! sedap ke.. hihi..

    ReplyDelete
  5. untuk aii takde ke....aii pon cikgu u....hari2 u tanya kat aii...kira cikgu gakkan....hik...hik...

    ReplyDelete
  6. nak satu....

    dah singgah..........

    ReplyDelete