Jom Join!!

Jun 24, 2011

Demam + selsema.

walaupun demam tp ttp kuatkan semangat nak g kerja.
bukan sbb risaukan kerja. tp risaukan  cuti dah tggl sikit..
wah..wah..wah... wat pengakuan sebenar haha..
sebenarnya dah rasa mcm nak demam dari ptg semalam lg.
Awal2 lg dah  canangkan pd buddy kat depan nie.
Korang esok aku Demam tau..
haahhaa..

Pukul 2.00pg td. 
tetiba badan nie rasa sejuk bukan main.
menggigil x hingat.
nak bangun g toilet pun rase x larat sangat.
tp gagahkan jgk.. kang x pasal2 berjemur tilam.. hahahhaa...
ciisss... eeeyaaakkk.. x kan lah dah jd mama pun nak wat perangai macam tu kan..
huhuu.. 
maka kaki nie.. melangkah longlai..
menuju ke Toilet.
badan rasa bagai d buai..

Nak smbug tidur tp rasa sejuk sangat..
dah tarik selimut pun x jln gak..
x leh jd nie.
bangun blk lah..
nie nak kena cari ubat tidur dulu nie.
kalau x.. mmg x tidurlah jwbnya.
Nasib.. ubat bln lepas masih ada lg..
telan 2 biji panadol dan 1 biji ubat selsema.
x masuk bilik dah...
terus jer rebahkan badan kat sofa.
tanpa pasang kipas..

Pukul 5 pg.
macam biasa 
jam tanpa bateri berbunyi ( Nabilah )
mcm biasa time dia mintak susu.
aku dengar..
tp buat2 x dengar jer sbb kepala ni berat sangat.
x lama lepas tu hubby keluar bilik bawak botol susu.
tetiba bunyi jam makin kuat..
aku pun masuk bilik..
cuba slowkan bunyi jam tu tp makin kuat pulak.
bila dpt susu.. baru dia senyap.
nasib kau x meragam pulak nabilah..
bolehla mama smbug blk tidur.



tp bila aku sedar2!!!
aku bukak jer mata, aku tengok kat luar dah terang.
bila aku tengok jam kat dinding..
OMG...  OMG... OMG..
dah pukul 7.30pg.
matilah.. camno nie..
x kira nak g keja gak..
capai towel.
dan terus berdezuubbbb wat aper yg patut.
keluar dari umah pukul 8.20pg.
hemm.. Merahla Jawabnya!!!
Macam biasa... hari2 pun merah!!!

Harap  jgn lah berlarutan demam nie.
supaya aku boleh bekerja dgn penuh bersemangat.
Amin...




No comments:

Post a Comment