Jom Join!!

Jun 9, 2011

Moist Kek kukus.



MOist Kek KukuS!!
sebenarnya  dah lama sangat aku  nak belajar buat kek nie..
tp sekarang baru  berkesempatan.
dan pendorong utama aku untuk belajar buat kek nie 
adalah  anak2 dan suami aku,
yg suka sangat makan kek.
jd semalam adalah hari pertama aku berjinak2 utk belajar buat kek ni.
berpandukan dr  resepi
salah seorang blogger.
aku pun bernekad utk berlajar buat kek kukus coklat nie.

ok, petang semalam,
blk jew dari opis, aku terus ajak Hubby g Cold storage.
cari barang utk buat kek.

sampai jer kat umah dlm pukul 8.30mlm. 
baru aku dan Hubby start buat kek.
budak kecik dua orang tu pun 
sibuk nak jd pembantu ktorg.



Hubby tukang sediakan bahan2.. yg telah d sukat.
aku pulak, tukang gaulkan adunan.
budak kecik dua org tu plk jd Host rancangat Tv masak-memasak.
macam2 soalan aku kena jwb dari 2 org Host tu.
adoii yai!!
gamat jd nya kat dlm dapur tu..
hahha.. Sweet sangat!!

k lah JoM kita  Layan Gambo kat bwh ni Dulu..

ok nie adunan yg telah siap d letakkan ke dlm loyang
dan sedia untuk d kukus.


kek yg telah siap d masak.
  tp belum d letak topping.

kek yg dah siap, dan d salut bersama Topping 

akhirnya berjaya Gak!!! yEs!!..

6 comments: