Jom Join!!

Feb 21, 2014

Tolong Jaga Tutur Kata Kita..

Eeewwwaaahh...ewahhh.. bukan main lagi tajuk tu yer. Bunyi macam amaran je...
tengah hangin ker???

tidak sebenarnya,... cuma nak ingatkan diri sendiri... juga pada korang yang tengah baca blog aku ni..
hahhahaha....
yerlah.. kadang-kadang.. tanpa kita sedar.. kita ni mulut tak reti berlapik bila bercakap atau bergurau.
hinggakan ada pihak yang terasa.
yerlah.. tengah rancak bersembang... mana nak fikir orang disekeliling kita ni terasa ke apa..
bertullah bak kata perpatah.. terlajak perahu boleh di undur.. terlajak kata?? sendiri merana...
memang tak dinafikan.. aku ni. memang jenis yang kuat terasa..
terutama sekali kalau orang tu bergurau..pasal fizikal aku...  memang aku tahu..
aku ni pendek,gemok, bentuk badan tak sekata... tapi.. itu tak bermakna.. orang boleh jadikan ianya satu bahan gurauan...
aku paling pantang.. kalau orang duk kutuk tubuh badan orang...
tolonglah  fikir wahai saudara dan  saudari sekelian...  (wah dah macam YB) adakah..mereka ini sendiri yang mahukan bentuk tubuh  begitu.. ???   saya yakin.. mereka juga idamkan bentuk badan yang langsing...
tapi nak buat macam mana.. dah nasib dia begitu...  mungkin satu masa nanti mereka (termasuk aku ler tu)
akan lebih langsing dan cantik dari kamu...
jangan suka mengata orang.. mungkin hari ini.. kamu langsing.. mantop... mana tahu.. esok lusa...
kamu juga mengalami nasib yang sama...  jangan suka meludah ke langit.. kelak.. akan jatuh ke muka kamu sendiri.. ingat  tu.

gambar dari google.. sekadar hiasan..



2 comments:

  1. Aslkm...aikkk...macam sentap je...
    sape kate akak gumuk tu memang buta kayu la namenye...
    akak kan comel...kiut miut je..
    saye pun selalu gitu kak...saye yang dah memang kompom2 berisi ni pun kecik ati...inikan pulak akak...
    takpe kak sabo je la...=)

    ReplyDelete
  2. setiap kekurangan yg kita ade ni lah kita jadikan sbg contoh utk tidak menghina ats kekurangan org lain.

    ReplyDelete