Jom Join!!

Mar 26, 2012

budak manje ni kan...

lena sungguh budak manje ni tidur... hari ni sekolah dia tutup lagi... 
tinggallah buchuk mama ni dgn ayah dia pulak.. setelah empat hari mama jaga dia..
hari ni.. ayah dia pulak yg kena  jaga...
tapi dia mesti tak bosan tggl dgn ayah dia.. sbb pagi-pagi lagi dia dah bagun ikut ayah gi hantar abg aish.. ngan mama. dalam kereta.. aku siap cakap lagi pada budak manja ni.. adik jap gi ajak ayah gi makan roti canai tau... suka sangatlah.. budak manja ni.. dapat makan roti canai.. dia kan suka benau.. makan roti canai..
tinggal ngan ayah.. ader jer ayahnya.. rancang nak gi sana sini.. tp kalau tinggal ngan mama.. alamatnya.. kena perintah b'kurungla jwbnya..hihii...
tp.. nasib hari jumaat hari tu.. mama dia berani-beranikan diri bawak kereta ke pasar p8.
yerlah.. hubby aku nak gi kursus.. tgglkan aku ngan anak2 tanpa bekalan lauk kat umah.. ader ker patut... tak patutkan..  hihi.. tp takpalah.. mama faham.. ayah bz.. sbb jd urusetiakan...
agak kelakar gak.. masa aku tengah pilih-pilih ikan tu.. tetiba.. aku terperasan.. macam... kereta aku undur ke belakang... hihikhikk...aku jer perasan lebih... padahal... kereta aku elok jer duduk diam..diam.. kat situ.. wat malu jer ngan mamat jual ikan tu... hihiiii...
eemmm... apa lagi nak citer yer... oh yer... hari jumaat ni.30/03/12 ni b'day budak manjer ni.. hemm.. dah nak masuk 3thn dah anak mama ni..cepatnyer masa berlalu... rase mcm tak puas  lg nak gomol-gomol budak manje ni..hem.. mesti ada yg cakap... apa lg.. tambah la lagi kan... fuhh... agak ramai gak yg b'tanyakan pada aku.. bila nak tambah lagi.oh..hooo... bg aku.. biarlah dulu... sbb ekonomi aku pun tak berapa stabil lagi.
ttaaappppiiiii........ kalau dah rezeki... aku akan terima dengan hati yg berbunga-bunga....



oh... sebelum terlupa...nak citer sikit pasal budak manja ni... 
dia sekarang suka sangat cakap perkataan ni..

Nabilah : mama..... cikgu kate.......... (pastu dia stop)
Mama   : eh... cikgu kate apa dik..
Nabilah : tengok mickey mouse...
Mama   : oo... ok..

satu lagi perkataan dia suka sebut...

Mama ni kan....................
sambil menjeling mata pd aku hikhikk...
(perkataan ni.. akan keluar kalau dia tak puas hati ngan aku)
adik..adik..

ok lah tu jer pagi ni yer.. bye...

2 comments:

  1. da besau da adik billa....hehhehe...comel je die tido..x macm mama die..tido mulut melopong...hahahhahaa

    ReplyDelete