Jom Join!!

Sep 23, 2014

Rezeki yang sikit dikongsi bersama

semenjak dua tiga menjak ni..bukan main rajin lagi aku dengan kengkawan aku memasak kat opis..  kumpul duit, beli barang dan masak sama-sama,..
syok juga buat macam ni.. jimat-jimat.. 
 spaghetti ni kami masak masa hari sabtu masa buat ot hari tu... malas nak keluar opis..   lebih baik masak je.. lagi jimat duit,jimat masa...hehehehe..
 kuih ni abang mie yang belanja..  bagus abang mie ni. ada aje yang dia belanja utk kami.. tq abg mie..moga bertambah rezeki abang mie.

nie menu sarapan pagi kami semalam,lempeng tu cik sue yang buat... pandai sangat anak dare tu wat lempeng... kalau suruh..hakak... ntah ler.. hangus agaknye..hihi.. sambal bilis tu kak nadi yang buat, puding roti cik miza bawak.. yang hujung tu cc wani bawak.. ini lah yang dikatakan.. rezeki yang sikit dikongsi bersama.. hihii..


dan yang terakhir sekali...  korang kena sediakan tisu dulu..supaya senang nak lap air liur.. yang meleleh jap gi.. hihihi...


Banana Split, yang ni pun kami buat sendiri kat opis...hebat tak? hebat tak?? hehehe...
hebat sangatkan..  aiskrim ngan pisang je kot... tapi sedapnyer tak terhingga.. ni kalau beli kat luar mau RM12 semangkuk ni... tapi kalau buat sendiri modal tak sampai RM10 tapi boleh makan bermangkuk mangkuk...hihi..

semalam ina bagi buah dokong,hasil dari dusun dia kat pahang... TQ ina.. manis buah kau.. Hari ni pula kak kam buat mee bandung,syukur Al-hamdulillah...  Tq semua.. semoga kita semua dimurahkan lagi rezeki..Amin...

4 comments:

  1. Aslkm...
    kak ida cer bagi resepi @ tutorial buat Banana Split tu...nampak sedap bebeo...nyum3

    ReplyDelete
  2. Alahai..dik,sonang je.. beli aiskrim ngan pisang je.lepastu tabur je kacang je,coklat rice dan apa2 shj..

    ReplyDelete
  3. x citer pon i punya huk huk...

    ReplyDelete
    Replies
    1. HEHE... yer cik LIYA, TQ sebab hari -hari tapaukan kami makanan hihihi..

      Delete