Jom Join!!

Jun 12, 2014

Cherating Part 2

jom sambung Part 2. 
masa ni kami singgah makan tengahari kat area mana ntah aku pun dah lupa.
tapi en.suami aku bukan main suka dapat makan ikan patin masak tempoyak...
tengok ler tu.. bukan main senyum lagi. mak mertua lalu  kat belakang pun tak sedar..


 lepas je makan tengahari.. kami terus menuju ke tempat penginapan di Cherating Bayview resort.

ini lah rupa Cherating Bayview Resort

pantai yang sangat cantik..
tapi ombaknya kuat sangat.. takut aku nak mandi.




 sementara anak -anak mandi kolam. En.suami terus ajak aku pergi jalan-jalan cari keropok leko ngan satar.. yee.. bestnya...
sebelum pergi.. aku singgah dulu kat kolam tu. siap tinggalkan pesanan kat anak buah aku..
korang tolong tengokkan anak maksu tau. mak su nak pergi beli keropok leko kejap..
nanti maksu upah korang ngan keropok leko ye..ehehe..


ok B. jom kita cari keropok leko..

kami singgah di kedai 4747.
kata en.suami.keropok leko kat sini sedap..
yer ker? ok jom kita beli...

 keropok leko yang sedap sangat sangat sangat..  tak sama macam keropok leko kat KL yang liat tu.
yang ni keropok leko yang digoreng.

satar ni aku beli kat kedai lain..
pun sedap jugak.


yang ni pulak keropok leko yang direbus..
aku tak suka yang rebus.. aku lagi suka yang goreng..


sebelum acara sukaneka bermula.mari kita berkelah dulu kat tepi pantai..
fuhh memang nikmat sangat.


sambil makan keropok leko..
sambil perhatikan anak-anak main pasir pantai..


Persediaan Sukaneka:



pada waktu malam, kami buat BBQ dan acara penyampaian hadiah.

sedapnya macam-macam ada..
ayam,hot dog,kambing,ikan semua ada..

jom bako..
dah tak sabo nak makan ni..

part bako-bako ni. aku tak reti..
so bagi pada yang pakar..
aku ngan akak akak aku, susun hadiah je..
syok giler family day kali ni.
macam-macam hadiah kami dapat..
untuk acara sukaneka.. hadiah dari No.1 ke No.akhir sama je..
bukannya nak cari pemenang pun.. saja suka-suka..

ok sampai sini dulu nanti sambung part -3 ye.. bye

No comments:

Post a Comment