Jom Join!!

Jan 9, 2014

Waktu Rehat di Sekolah..

semenjak faiz dah sekolah ni, time rehat je. aku terus pergi ke sekolah faiz...
tempat lepak aku sekarang dah bertukar ke sekolah ye kawan-kawan...
kalau dulu time rehat je.. bolehla ikut kawan2 pergi makan kat luar.. pergi alamanda ke..
la ni.. time rehat je.. aku kena berkejar pulak ke sekolah faiz..
faiz habis sekolah pukul 1.15ptg..
aku memang tak bawak dia balik rumah. sebab aku risau dia malas nak bersiap balik untuk pergi ke KAFA.
tahu je lah kan.. kalau dah sampai rumah... mesti nak tengok tv lah.. apalah...
dibuatnya... datang angin dia malas nak pergi sekolah balik... karang aku yang meroyan kat rumah...
dahla nak kejar masa untuk masuk opis lagi...
jadi.. untuk selamatkan keadaan.. aku ambil keputusan untuk ajar dia.. siap-siap kat sekolah je...

selalunya... bila aku dah sampai sekolah pukul 1.00tgh tu.. aku terus bawak beg kafa ngan baju kafa dia sekeali...
memang dah pesan kat dia... tunggu mama datang kat sekolah tau.. jangan keluar sekolah.. nanti mama datang bawak baju kafa faiz..
jadi setiap hari aku akan bawak dia pergi makan kat kantin dulu...
selalunya.. aku suruh dia pergi beli makanan sendiri.. sebab nak biasakan dia..
tapi kena pantau jugak.. kalau tak benda merapu yang dia beli..
lepas aje makan. aku terus.. ajak dia naik kelas kafa.. letak beg kafa dia kat kelas.. dan salin baju dia kat situ.
sambil siapkan dia.. sembil bagi ceramah sikit kat dia...
Abang jangan main kat tempat panas tau..
jangan keluar pagar sekolah tau.. kat luar banyak orang jahat...
main dalam sekolah je... nanti bila loceng bunyi.. abang masuk kelas kafa ye...
Alhamdulillah.. dia faham...
untuk pengetahuan korang... bukan aku sorang je yang buat macam tu... mejoriti.. semua buat macam tu..
yelah... mak bapak zaman sekarang semuanya bekerja.. mana ada masa nak ambik anak bawak balik... bagai...
Aku tak kisahla.. apa orang nak cakap.. janji aku rasa.. ini adalah yang terbaik untuk aku dan anak aku...




No comments:

Post a Comment