Jom Join!!

Jan 16, 2014

ubat kutu dan sikat kutu

lai..lai..lai..
ha.. mai adik.. mai abang... mai kakak mai........
mai.. mai.. yang jauh kasi dekat.. yang dekat kasi rapat mai.....
hahhahaa..... terasa macam kat chow kit road pulak..
ok sebenarnya nak kongsi ngan korang.. barang baik ni...
sebenarnya aku dah cuba benda ni... memang terbaik dari ladang..

memendangkan.. nabilah selalu mengadu dengan aku... kepala dia gatal..
aku pun.. belik-beliklah.. rambut dia...
ternyata.. anak aku dah ada telur kutu...
maka jika ada telur.. pasti ada kutunya...
weee ni tak boleh jadi ni... aku mesti bertindak!!!!
siap kau kutu... nahas kau aku kerjakan... tunggu...
jadi apa tunggu lagi.. jom kita pergi farmasi.. cari ubat untuk matikan  kutu tu..

 nilah rupa ubat kutu dan sikat kutu tu..
ubat tu.. sebenarnya  minyak.. tapi minyak apa.. aku tak tahulah..

 cara guna:

mula-mula.. kena tuangkan minyak tu kat atas kepala anak korang..
kasi rata yer... biar semua rambut dan kulit rambut pun kena minyak tu..
kemudian.. dengan menggunakan sikat biru tu.. korang sikatlah rambut anak korang..
aku pasti korang mesti terkejut.. bila pakai sikat kutu ni.
sebab bukan setakat kutu je yang keluar... segala telur-telur yang ada kat atas kepala pun keluar.

oh yer.. sikat tu.. adalah pakej sekali dengan minyak tu.. 
so korang tak perlu risau..

cara guna..

ok.. mesti ada yang terujakan..?
 mesti ada yang tertanya-tanya.. kat mana nak beli ubat ni kan?
mesti korang nak tahu harga dia kan?

 ok.. korang tengok kat bawah ni..

 

Harga RM15.90 (minyak + sikat kutu)
boleh didapati di GUARDIAN




9 comments:

  1. macam mana boleh ada kutu?
    nasib baik cepat bertindak.
    kakak tak tahu pun ada ubat kutu macam ini canggih..

    ReplyDelete
  2. sekolah tadika kak. berjangkit dengan kawan-kawan.

    ReplyDelete
  3. fiqah pun kena kutu ari tu..stress nk buang..
    skrg dah xde..
    tp bila dia ngadu gatal kepala tu laju je guna sikat kutu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kesian kan tengok anak garu-garu kepala.

      Delete
  4. Memang berkesan ke ubat kutu brand ni?sbb saya bru perasan sy kena dlm seminggu mcm tu. so masih peringkat awal. ubat ni dia bunuh kutu and telur kutu ke or dia sekadar mabukkan kutu tu je?

    ReplyDelete
  5. Sis .. boleh x guna ubat kutu tu hari2 ? Utk pstikan xde kutu lg ?

    ReplyDelete