Jom Join!!

Jan 26, 2012

Balik Kampung BIL

dah terlanjur jalan-jalan kat Kuala Selangor.. BIL ajak kami singgah sekejap kat kampung dia..
sampai jer kat sana.. kita orang adik beradik terpesona dengan keindahan kampung BIL. sangat cantik...sangat damai..
maklumlah.. orang KL masuk kampung..huwah..wah wah..wah... sangat poyos.. ok....
macamlah kau takda kampung dik non oi...

 ni anak buah aku yg kena paksa dengan aku utk ambil gambar kat parit ni.. eh betul ke parit? ke longkang..
ntah tak tau...  hikhikhiik....
 ni hakak aku..kak gee.. dia pun kena paksa gak ngan aku..utk ambil gambar kat sini. asalnya dia nak pergi ambil baju anak dia dalam kereta jer. tp.. hadik dia yg hover ni. suruh stop jap. n diri kat pokok kelapa tu jap.hikhikhik... sian hakak aku..
seronokkan kopok kelapa ada kat depan rumah je..
kalau rasa-rasa nak minum air kelapa muda.. petik je kat depan rumah.. takyah nak gi RASA ker, TEJA ker...
bukak pintu... pakai selipar..bawak parang... pastu kau tetak kat tangkai kelapa tu.pastu kopak sikit kat muncung kelapa tu... dah boleh minum air kelapa...
huhuhuuuuu......... sedapnya...mmg terbaiklah...








 Apakah...? 


 banyak giler ikan belacak kat tepi-tepi muara sungai ni... seronok sangat budak-budak tu duk mengejar ikan. tp ikan ni.. tersangatlah lajunya dia melompat.... tak sempat aku nak fokus..dia dah melompat.




Kata abang man..
kat  dalam air  ni 
ada buaya.... yer ker??? mandai jer abang ni...

No comments:

Post a Comment