Jom Join!!

Dec 1, 2011

Donut buatan mak.memang terbaiikk..

Selamat pagi semua..
mood aku pg ni mmg happy..
sbbnya?? 
takda apa yg menarik pun...
cuma pagi ni. aku mulakan degan senyuman yg manis, dan gelak tawa.
itulah rahsia dan pendorong untuk mood happy setiap pagi.
hem.. terlanjur dah sebut pasal senyuman manis..
teringat pulak..
kenangan manis bersama keluarga masa kat umah mak ari tu..
sewaktu aku dan kak ita aku belajar buat donut ngan mak.
Donat mak mmg terbaik lah..
aku tak pernah jumpa lagi donut sedap macam yg mak aku buat..
Donut yg mak buat.
ada rasa lemak-lemaknya..
manisnya, dan uniknya donut yg mak aku buat ni.
dia taklah lembut sangat. mcm yg kita selalu beli kat kampung-kampung tu.
donut yg mak buat tu. kulit dia rangup.. dlm dia tu baru lembut..
mesti korang rasa pelik kan.
tp itulah keunikkannya...
bila tanya mak apa bahan-bahannya? 
mak pun bagi tahu..

***************************************************************************************

bahan-bahannya:

                                                                  * tepung gandum
                                                                  * planta 
                                                                  * susu pekat manis 
                                                                  * garam 
                                                                  * mauri-pan
                                                                  * dan air

dah  itu sahaja bahannya.. senangkan.
emm.. bhn mmg senang.tp..teknik dan air tangan ni yg tak berapa power.
nak mak jugak yg buat.
baru sedap..
hehehe....




*************************************************************************


Donut yg dah siap..


mak uli tepung, kak ita tlg goreng.
aku.... aku buat aper?
tu.. mcm kat dlm gambar tu..
aku tlg susun jer..
hebatkan aku... hahaha..


barisan cucu-cucu mak aku.

seronok sngt budak - budak ni 
bila opah diaorang buat donut.
bila dah siap masak..
masing-masing tak sabar nak makan.


Nabilah & Airil anak kak ita.


No comments:

Post a Comment