Jom Join!!

Mar 4, 2014

Cara Mudah Basuh Baju Sekolah..

semenjak faiz sekolah ni.. aku pening kepala tengok baju sekolah dia.. kalau tak comot memang tak sah la...
nak  pulak tang lengan,leher dan lutut.. bukan main hitam lagi... nak menangis aku tengok...



yerlah.. anak lelaki kan.. harusla lasak.. semua benda dia nak panjat..
lantak lah.. faiz janji faiz rajin pergi sekolah...

hari tu aku terbaca satu blog.. dia ajar cara basuh baju sekolah guna sabun mandi... mula-mula macam tak percaya.. tapi bila aku dah cuba...
Wahhhh!!!.... memang berkesan weeiii...
putih bersinar-sinar baju faiz...  puas hati sangat..

aku guna sabun fruitale je...  kalau korang nak guna jenama lain pun boleh.. tak kisah..
janji sabu mandi yang  berketul.
jangan guna yang krim atau gel.. sebab kurang berkesan.

mula-mula basahkan baju dengan air,kemudian gosokkan baju tu dengan sabun mandi, lepastu korang gosokkan baju tu dengan tangan.. kalau nak puas hati... gosokkan dengan menggonakan berus...supaya lebih bersih...  aku jamin.. 100% segala kekotoran pasti hilang..  (ini bukan janji... Ini PASTI).. mudahkan...
 ok.. cara ni bukan saja dapat hilangkan kesan daki atau kotoran biasa ye...

kesan darah, sambal atau kicap pun boleh guna cara ni... Berkesan sangat!!!

jom tengok hasilnya..



Tada...



ok siapa nak cuba sila cuba.. pasti puas hati... Ini Bukan Janji... Tapi PASTI!!!!
muahahhahaa.......



12 comments:

  1. wow nice tips lah!! bersih hah....

    tu lakan nape la kat malaysia ni baju skolah kaler putih...sakit jiwa bile amik budak2 ni dair sekolah....lagi2 area tangan tu...abis itam hah...lieya selalu rendam klorok jek tapi tak bagus gak...cepat laa mereput baju2 tu kang huhuhu

    ReplyDelete
  2. sebelum ni. ida pun rendam peluntur gak tapi tak berkesan pun. guna cara ni jugak yg terbaik.
    cuba tau.. mesti puas hati.

    ReplyDelete
  3. Hye, dah follow blog awk :)

    Kalau tak keberatan mohon follow kembali blog saya awksweetgitu.blogspot.com :)

    ReplyDelete
  4. Menjadik eh, dorang kat opis ni pakat beli produk Amway tu utk hilang kotoran degil kat baju skolah anak..ape ntah nama produk tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh Amway.. pernah gak dengar...
      tapi wat masa ni saya guna cara ni je dulu. sebab terbukti berkesan.

      Delete
    2. mmg sabun amway berkesan, tak payah nak sental sental atau berus, cuma sembur dan rendam kalau teruk sangat kotoran dia.. yg lain sabun yg settle kan

      Delete
  5. hahhaha, betul2 comot ni...;-))

    betul tu, saya pun akui bersihnya baju bila basuh pakai sabun mandi (walaupun yang absuh baju sekolah ank bukan saya..tapi suami saya..ahahha)..mak saya yang bagitau...kalau kesan darah kat underwear kita pun ilang..ihkhihk (18sx)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahhaha setuju sangat ngan ayat akhir tu.. memang berkesan.hikhikhik

      Delete
  6. Terbaik! Jimat, murah, selamat nyawa, selamat duit poket...(dah pasti). Tangkiuss..!

    ReplyDelete
  7. sabun cap kapak punbkk lepas tu bilas dengan softlan ...lgi jimat

    ReplyDelete
  8. Sabun Cap Kapak ada dijual di sini

    https://shopee.com.my/product/54991212/1665039917/

    ReplyDelete