Jom Join!!

Oct 31, 2012

pokok letup-letup

Assalamualaikum semua..
Alhamdulillah hari ni.. lovely dapat pulihkan semangat balik untuk teruskan niat murni lovely utk  berblog.
kahkah.. ayat tak boleh blah... berblog ekk..

takda yang istimewa pun, yg lovely nak kongsikan semperna hari Raya Qurban yg lepas.
cuma nak kongsi gambar pokok letup-letup yang lovely ambil masa kat kampung tempoh hari.

 siapa pernah tengok pokok letup-letup ni?
 mesti ramai yang pernah tengok kan...  masa lovely ternampak pokok ni..
lovely terus teringat masa zaman kecil-kecil dulu..
suka sangat main buah letup-letup ni..
petik... lepastu telupkan kat dahi kawan lovely... hihi.. lepas lovely buat dia.. mesti dia pulak buat kat lovely.
masa dia nak buat kat lovely.. lovely dah lari jauh dah.. tapi akhirnya dapat juga dia letupkan buah tu kat dahi lovely..
hemm... seronok sangat zaman kanak-kanak masa dulu kan..
semua benda pun boleh dijadikan bahan mainan.

masa lovely ambil gambar pokok letup-letup ni. mak lovely gelak jew tengok lovely..
" dik.. pokok letup-letup pun kamu nak ambil gambar"    lovely jawab..
"Ala... mak.. kenangan ni.. dah lama tak jumpa pokok ni tau..."
hihii....  mak lovely senyum jer...
nak buat macam mana..
anaknya memang suka ambil gambar...
layankan jelah...hihhi..

Nota :  pokok ni selalunya akan tumbuh di dalam hutan.. atau pun di semak-semak.
          

          
 





2 comments:

  1. betul tu..mama isha pun dh lame tak jumpa pokok ni..hihi

    ReplyDelete
  2. mesti terkenang zaman kecil2 dulu kan..

    ReplyDelete