Jom Join!!

Oct 10, 2012

Minta Maaf



 saja letak gambar nabilah masa kecik..
rindu kat budak nakal ni.
masa dia kecik dulu...
bulu mata  lentik...
tp bila dah besar dah  tak lentik dah..

seperti biasa setiap malam aku akan tidur dulu..
anak-anak akan ikut ayah dia..
rasa penat sangat malam tadi..
masa nak masuk bilik tu, aku ajak anak dara aku tidur sekali..
dia pun ikut je dari belakang..(sambil melompat-lompat.)
yeye... adik nak tidur ngan mama....
aku pun senyum je tengok dia..
macam biasa.. si bulat (kucing aku) akan kejar nabilah dari belakang.
masa dlm bilik tu.. aku ajakla nabilah tidur atas katil dengan aku..
sekali dia jawab..
" tak nak..... adik nak tidur kat bawah.. mama.. mama tidurlah ngan ayah..."
 heeemmmm ... ok .
(dlm hati aku.. eh.eh.. selalu dia yg nak sangat menyelit kat tengah2)

tak lama lepas tu dia pun.. cakap kat aku..
good night mama...
aku pun... yer...good night adik...

lepas tu aku pun pejamkan lah mata. nak tidur...
sekali... tetiba je.. dia datang kat belakang aku...

Mama... mama (sambil goyang2kan badan aku)
Mama...mama salamla adik....
sambil hulur tangan kat aku...
mama mama salamla...
aku pun... hulurlah salam...
sekali dia cakap..
mama adik minta maaf ye....
aku pun.... alo..loo..loo... sweetnya anak mama...
baru aku perasan...
selalunya... kalau aku tidurkan anak2 aku.
aku akan peluk cium... cakap good night semua lepas tu. salam dan minta maaf bagai...
tapi malam tadi aku ngantuk sangat... terus lupa... hehe..
tak sangka pulak, nabilah ingat.. hehe...
sweetla adik ni..

ok lah dik mama tidur dulu ye bye...
KKrrrooohhh...... Krrooohhh..    ZZzzzzzzzzz............



ok tu cerita malam semalam...
tp cerita petang semalam lagi best...
(Nabilah jugak)


aku mandi...
dah habis2 mandi tu.. aku keluar lah bilik air..
pastu tutup pintu bilik. siap tekan butang pintu lagi tau..
takut faiz bukak pintu.
dah siap pakai baju semua...
aku pun sikatla rambut kat depan cermin...
tengah2 sikat tu... tetiba-tiba je...
ada benda melompat kat belakang aku..
Tooiiii....
rendah je...
aku pun terkejut lah...
" Oiii... mak kau lebam " (ni mmg ayat aku melatah)
mmg macam nak jatuh jantung aku masa tu..
mmg terkejut sangat...
yer lah... aku ingatkan toyol ke apa..
tiba2 je melompat kat belakang aku..
rupa -rupanya si nabilah dah lama dah menyorok kat tepi katil. aku je tak perasan..
dah la tu...
dia keluar pulak.. melompat pulak tu...
terkejut aku...
aduhai Adik.... terkejut mama dik..
kamu mmg suka menyakat orang kan...
oh yer... bukan orang je dia suka sakat... si bulat tu pun kena jugak kadang2...
adik.. adik.. nakal betul awak ni.
(perangai kita samala dik.. hehe).





  budak nakal + manja.

7 comments:

  1. comel je kan..hehehe
    sama la ngan anak saya.
    sebelum tido mesti salam peluk cium dulu.
    lg merapatkan hubungan sesama anak beranak kan..hehehe

    ReplyDelete
  2. hahahahaha, memang minah lawak berkaliber neh..
    tergelak2 aku aunty bace n3 neh

    ReplyDelete
  3. I have to thank you for the efforts you've put in penning this website.
    I really hope to check out the same high-grade content by you later on as well.
    In fact, your creative writing abilities has inspired me to get my very own site now ;)

    my website: more info

    ReplyDelete