Jom Join!!

Sep 14, 2015

Jom tengok belon besar di Presint 3

Hari Sabtu hari tu,bosan giler duk umah,
En.suami awal-awal pagi dah keluar pergi INSPEN sebab terlibat dengan sukan.
kami ni anak beranak duk jelah kat umah.
petang baru en.suami balik..
lepas aje dia solat asar,aku terus ajak dia jalan-jalan sekitar Putrajaya.
tak kira nak jugak keluar rumah.
lantaklah jerebu ke hape..
bosan tahap gaban ni.
Anak-anak pun muka sedih je duk kat rumah.

 sebenarnya dah 2 minggu janji dengan anak-anak nak bawak pergi tengok belon besar ni. 
tapi asyik tertangguh je.

 muka puas hati dapat keluar rumah.. Yeee










Eh sukalah pergi taman kat sini.cantik sangat pemandangannye..
ok ni ada satu cerita aku nak kongsi ngan korang.
Cerita pasal Mama Sentap!!
cerita dia macam ni...   masa aku asyik ambik gambo kat taman ni,tetiba anak dara aku panggil.
Mama,adik nak main kat dalam tu (port untuk kanak-kanak ). 
mama dia masa tu,sibuk berselfie,sambil tu duk jawab.. takpayahla, kita dah nak balik dah ni..
sekali budak kecik tu bengang agaknye ngan aku. terus terpacut dari mulut dia.
mama ingat mama cantik ke? asyik ambik gambar je...
OMG... tetiba terus aku tersentap... sambil pandang kiri kanan,atas bawah...
takut ada orang yang sedang ketawakan aku.. nasib masa tu jauh dari orang fuh... lega.
dalam hati.. nanti ko.. siap ko dlm kereta nanti. ooo kau tak dapat main kat dalam tu.mama kau, kau kutuk yer. takpa...Huuuuwaaa.. Mama ko sentap...
Tak lama lepastu Ayah dia ajak balik..
Sekejap je pun kami kat situ,sebab jerebu kuat sangat. 
Jerebu di hati mama ni pun dah tebal ni...hahahhaa...
ok bye


5 comments:

  1. wah, kak Alycia yg duk dekat ni pun xsampai lagi... tq tau singgah dan komen di blog kak Alycia ;)

    ReplyDelete
  2. amboi anak dara punye sound...
    hihi

    ReplyDelete
  3. cantik rupenyer kat situ yer..
    Nanti nak gi la..

    Semangatnyer badan faiz yer..
    Lain dah muke die..

    ReplyDelete
  4. Jarang sampai putraja ni. Macam best je.

    ReplyDelete
  5. colourful...
    cantik...
    msti ank2 happy sgt kan..
    best sana, mcm2 ade...

    ReplyDelete