Jom Join!!

Apr 17, 2012

Sabah Part 1

Akhirnya kami selamat sampai di kota kinabalu sabah..yeeeha...
kami flight dari LCCT pukul 3ptg dan sampai di Terminal 2 KK pukul 5.30ptg.bersamaan hari isnin.
jarak perjalanan adalah m'ngambil masa selama dua jam setengah.

acara wajib lepas turun dari kapal terbang.. adalah posing ala-ala muka puas hati dapat bercuti ke sabah..selama 6 hari..hehehehhee...
tujuan asal..nak melawat ibu dan ayah mertuaku di saaannaaaa....
bak kata orang kk.. disaaaaaana.........( saa tu kena panjang).
hihi pandai sudah aku cakap sabah bah..
taniah-taniah...
calona...kita sambung lagi cerita...

 sebenarnya.. aku beli tiket utk 5 org. aku, hubby, faiz ,billa dan mak aku. tp last minit mak aku tak dapat ikut sbb dia nak pergi bercuti dgn adik beradik dia. ke indonesia...
maka budak berdua ni.. bukan main lagi masa dalam kapal terbang tu.. dia buat macam kapal terbang tu apak dia punyer jer.. kejap nak duduk depan.. kejap nak duduk belakang..
tp nasib mama dia cedik pandai.. masa kat rumah aku dah bekalkan.. kat dalam beg d'org segala makanan,mainan dan buku warna... 
ok ni aku nak bg tips sikit kat korang pada yg ada anak kecil..
pastikan.. korang sediakan..

1. lamping pakai buang..(kalau boleh cari yg pants punya lg senang)
2. tisu basah
3. pakaian salinan. (mana tau.. baju dia basah kena susu)
4. susu   (kalu nak suruh pramugari tu buatkan pun boleh.tp korang letakkan susu dia siap2 kat  
               dlm botol tu.
               nanti pramugari akan letakkan airnya. aku pernah la jugak buat benda ni.)         
           
5.mainan utk bayi..
6. buku,warna, dan mainan (bagi kanak-kanak)
7. makanan dan minuman ringan..
 
*** ok ni tips paling penting:
     kalau bayi / kanak-kanak  rasa sakit telinga..
     jgn tutup telinga d'org. biarkan sahaja.
     bagi  minum air.. atau telan air liur... banyak kali.
     satu lagi cara.. utk kanak-kanak.. suruh d'org menguap..
     cara ni boleh m'ngurangkan rasa sakit telingan tu.

ok lah.. panjang betul tips aku...
aku harap..pada sesiapa yg  tak pernah lagi naik kapal terbang bolehla jd kan tips aku kat atas tu sebagai panduan.. 



ok ... selesai part 1. nanti aku  sambung part 2 pulak. tunggu....




 

2 comments:

  1. Thanks 4 the tips lovely... Zura mmg nk g sabah bln 3 ni ngn anak2... Sbg upah, zura follow ur blog.. Hehehehe !

    ReplyDelete