Jom Join!!

May 8, 2015

Cuti-cuti ke Johor

Assalamualaikum semua...
cuti panjang hari tu korang pergi mana? mesti ramai yang balik kampung, dan bercuti bersama family tercinta kan..
macam aku bercuti ke Johor,sebab nak tengok BFF aku kawin.
"SELAMAT PENGANTIN BARU SUE & EZWAN"
tapi n3 kali ni aku tak sempat nak tunjuk gambar pengantin.nantilah aku kumpul gambar dia ye..

 balik dari rumah pengantin kami terus menginap di hotel New Dawn Hotel ni.
hotel ni terletak di pekan Pontian kecil.nasib masih ada lagi hotel kosong, dapatlah kami rehat-rehatkan badan.
ni ler roper hotelnye dari luar.
 sangat selesa,sebab hotel ni baru je beroperasi 4 bulan.,
pinjam gambo dari en.google

 pagi esoknya kami sarapan kat restoran Kemangi,kat sebelah hotel tu.
aku oder nasi ambeng,harusla makan makanan orang johor,yer dak...
sedap sangat.. habis sepinggan aku makan.
sebabkan aku ni peminat tegar kopi O.
maka haruslah oder kopi o untuk sarapan pagi tu.






Lepas aje chek out hotel pukul 12 tengahari,kami terus ke Muar..
orang kata,Muar adalah syurga makanan kat johor..
yer ker? kami pun ape lagi jom terjah...

 Ni ler kedai kopi 434, aku teringin sangat nak singgah minum kopi kat kedai ni. tapi malangnya suami aku malas nak singgah..
sedih aku weiii... 
 Ni CC aku,kebetulan masa sampai kat muar tu,dia pun ada kat pekan muar.
 nasib jumpa cc,leh ler tolong tunjuk kat aku mana tempat makan yang paling best..
 ok cc jom kita selfie dulu sebelum makan mee bandung..

 Dah sampai Muar,memang rugi ler kalau tak rasa mee bandung..
perhhh... ternyata memang sedap sangat...
teringat2 sampai sekarang..

tak banyak tempat aku ronda kat muar ni, sedih sangat, semuanya gara-gara en.suami aku.
nak balik awal katanya.. hermm redha je lah..
takpalah.. nanti kalau ada rezeki,kita datang lagi ke Johor yer..

ok jom balik Putrajaya...
 bye semua... 
Assalammualaikum..

4 comments:

  1. Pontian tu kampung kakak tau:)
    Selalu juga kakak makan di Kemangi dgn bapak kakak.

    ReplyDelete
  2. yer ke kak, kalau tahu ari tu boleh la kita jumpa kan.hihi..

    ReplyDelete
  3. Muar tu tempat kelahiran saya! Eii rugi tak masuk kat kopitiam 434 tu...kopi mmg sedap.harga masih murah lagi...best sebb bau die brew kopi tuuu..next time dtg muar pegi tau!hihi

    Jemput lawat blog saya:
    http://blogmummyrifqiy.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. hoiyyy, terliur aku tau tgk mee bandung tu....

    ReplyDelete