Jom Join!!

Jun 13, 2014

Cherating Part-3

Hari Ke-2 di Cherating..


Lepas solat subuh.. aku terus ajak en.suami jalan-jalan kat tepi pantai..
saja nak hirup udara segar kat tepi pantai..dengan cinta halal saya.. ace..ceh..


pagi tu kami semua keluar awal pagi nak bekpes kat kedai katanya..
tapi agak menghampakan sikit pasal sarapan pagi hari tu..
aku rasa macam kedai tu cekek darah sangat..
pagi tu.aku makan nasi lemak dengan lauk sotong.. Tapi... sotong tu aku ambik cuma 2 ketul janggut sotong je kot. dengan air teh o panas..
sekali bila kira.. Nah.. hambekk ko.RM9.00 terkejut giler aku..
apa yang mahal sangat ni.. nasi lemak ngan teh o je kot. pastu janggut sotong 2 ketul. bukannya ada badan sotong pun.. fuuhh... giler lah.. sarapan pagi utk seorang pun dah RM9.00 ringgit.
bukannya aku berkira sangat bab makan ni. tapi agak-agak la kan.. jangan la sampai cekek darah pelanggan.
kalau korang tak percaya meh sini aku tepekkan gambo nasi lemak tu.

  ni lah dia nasi lemak yang aku cakap tu..


lepas aje sarapan pagi kami terus ke Santuari Penyu
masuk adalah percuma.
tujuan kitaorang pergi sini.sebenarnya nak kenalkan anak-anak dengan spisis penyu.




 Abang ngan kakak aku.
 Dugong

 Pintu Masuk 
 Penyu Karah..
rupanya penyu ni ada banyak jenis ye? nasib pergi tempat ni. kalau tak sampai ke tua aku tak tahu hehehe.



 ni kalau tak silap aku labu labi ni.. 
 ok kata faiz.. ni Mak kura-kura dengan  adik kura-kura.

ni penyu apa ntah..hahaha.



Lepas pergi Santuari Penyu, kami terus menuju ke Zoo Kemaman







dah penat pusing satu zoo.. kami berehat sekejap kat pondok yang disediakan..
sambiltu boleh selfie-selfie dulu..hehe..


tiba masa untuk balik..
hambik.. satu gerabak penuh dengan family aku..
yang lain sila tunggu keretapi yg lain ye..hihi.

lepas pergi zoo,adik beradik aku terus singgah makan di pantai teluk mak nik kemaman.
aku tapau je.. sebab dah tak larat sangat..

 ok..  sampai sini dulu nanti sambung Part-4

tunggu..








No comments:

Post a Comment